fbpx
Alex Gavril, Co-Founder Promocrat

Forbes 30 sub 30

Cum am început? 

Promocrat s-a născut dintr-o nevoie a unor prieteni buni de a își schimba viața. Perioada 2012-2013 era una în care cu toții urmam un traseu destul de previzibil – proaspăt absolvenți cu job-uri OK în medii corporate. Nu eram suficient de pasionați de ceea ce faceam și ne imaginam un viitor diferit de cel care ne fusese așternut. Așa am ales publicitatea. Atunci când am început, nu aveam nici experiență academică, nici experiență de industrie, știam doar că publicitatea va fi un mediu interesant în care să creștem și în care să ne punem în valoare mixul de personalități. Totuși, eram outsideri, iar într-un domeniu de servicii în care contau și contează încă experiența, portofoliul, premiile și conexiunile, trebuia să luăm niște decizii pentru a putea începe să generăm business. Așadar, ne-am poziționat ca agenția pentru start-ups în România. În 2013, antreprenoriatul trecea printr-o perioadă de Renaștere, în urma introducerii finanțărilor pentru microîntreprinderi din partea statului, deschiderea primelor Hub-uri de coworking și propagarea ideii de Lean Startup. 

Despre Promocrat

Încă de la începuturi, ne-am propus să facem din Promocrat o agenție full-service, un partener strategic cu roluri puternice de consultanță mai departe de implementare. Ne-am propus să fim mai mult decât „niște băieți”. Pentru start-ups, atât de atunci, cât și de acum, e o potrivire excelentă pentru că opțiunile lor sunt, de regulă, îngrădite de buget și nevoia de agilitate, un teritoriu în care modelul de business al agențiilor tradiționale nu funcționează eficient. 

Am trecut prin extrem de multe provocări, medii de implementare, tehnologii folosite, tipuri de campanii și de activări, dar, cu toate acestea, profilul clienților ne-a împins întotdeauna spre digital. Clienții noi au venit tot timpul din recomandări, iar din zona de start-ups am ajuns în zona de tehnologie, iar de acolo am ajuns în zone mai tradiționale, cum ar fi servicii financiare (Banking, Insurance) și apoi FMCG. 

În prezent, lucrăm cu drag alături de nume mari din industriile respective, cum ar fi Tymbark, Domino”s Pizza, BCR Asigurări de Viață, Tudor Tailor, Greenfield (Grupul Impact), dar continuăm să fim alături de start-ups ca Plant an App și Fintech OS. Ceea ce e important de menționat este că am crescut și lucrăm în acest moment doar cu clienți din România.

În prezent, Promocrat e o echipă de bază de 16 oameni iar cel mai ușor mod de a descrie ce facem este că suntem un partener strategic pentru creație și promovare în mediul digital și suntem apreciați pentru agilitatea noastră și pentru faptul că privim cu ochii larg deschiși orice nouă provocare. Încă ne considerăm outsideri, ba chiar am făcut acest element parte din cultura noastră organizațională, chiar și politica de recrutare. Majoritatea promocraților sunt oameni care și-au schimbat cariera pentru a lucra într-un mediu în care își pot pune abilitățile în valoare, în care ideile lor ajung pe rafturi, pe TV, în online, la milioane de oameni.

Lucrând cu start-ups, s-a dezvoltat o cultură antreprenorială puternică și în interiorul companiei. Astfel, am decis ca Promocrat să fie punctul de început pentru un studio de start-ups în care primul nostru experiment public este Învie Tradiția.

Despre Învie Tradiția

Misiunea e vizibilă din nume – e un proiect care își propune să țină vii tradițiile românești în mintea și casele românilor. E un proiect prin care creăm canale de distribuție pentru meșteșugarii români care duc mai departe arta generațiilor noastre trecute. În același timp, creăm și un cadru în care promovăm tradițiile meșteșugului și oamenii care încă le practică iar într-o țară în care suvenirurile tradiționale românești sunt produse fie în China, fie în Bulgaria, e extrem de important să nu lăsăm secretele meșteșugului să se piardă în istorie.

Punctul de plecare a fost magazinul online www.invietraditia.ro, dar acum suntem prezenți și pe rafturile unor lanțuri retail, magazine de cărți, în aeroport dar și în zone turistice. De asemenea, nu ratăm nicio ocazie să fim prezenți și să susținem proiecte, târguri și evenimente care prețuiesc tradițiile naționale. 

Momentan, funcționăm preponderent ca un business de comerț, dar avem planuri deja începute pe zona de merchandising, producție proprie, cursuri și evenimente. În primul an, cifra de afaceri a fost de peste 50.000 euro,  iar în al doilea, de peste 100.000.

Link-uri Utile

Învie Tradiția 

https://www.invietraditia.ro/ 

Sperăm că ți-a plăcut articolul nostru și că te ajută în munca ta de zi cu zi. Dacă ai avut experiențe similare și vrei să le împarți cu noi, lasă-ne un comentariu mai jos. Poate așa, o să aducem cât mai multe business-uri pe calea cea bună.

Nu uita like și share :) Îți mulțumim frumos!

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
FORBES

FORBES

Media Publisher

Categorii

Dacă dorești să afli la ce planuri ultrasecrete lucrăm, lasă-ne email-ul tău 🚀

See our updates:

Agency Hours

Monday - Friday: 9:00 - 18:30

Bucharest, Eminescu 142

Mihai Eminescu Street, no. 142, ap. 1, Bucharest 2
Marks: Metropolis Theatre, Spain Square