fbpx

Context, strategie și planificare

Având în vedere contextual actual, cu toții am observat că business-urile din offline se mută ușor, ușor în mediul online. Mulți antreprenori au început să folosească instrumente de video-conferință online pentru a menține relația cu clienții sau cu colegii de la birou.

În ultima perioadă, am tot fost întrebați de owneri de business-uri mici dacă putem organiza webinarii pentru echipele lor. Cum majoritatea nu aveau buget de marketing planificat pentru aceasta activitate, ne-am gândit că putem fi de ajutor măcar cu informații care să le permită crearea propriului webinar.

Dacă ești un business mic, atunci acest articol este pentru tine.

 

Cum începem?

Ne documentăm și începem setarea obiectivelor de marketing.

Definiție webinar = Seminar Online Interactiv ce poate fi live sau pre-înregistrat, gratis sau plătit.

 

1. Stabilirea obiectivului general

  1. Un prim pas în setarea numărului de lead-uri constă în anticiparea cât mai realistă a numărului de participanți. Potrivit Search Engine Journal, circa 40% dintre participanții la un webinar devin leaduri calificate
  2. Creșterea notorietății brandului
  3. Realizarea unui conținut pentru educarea pieței în care clientul dorește să devină leader
 

Ce îți dorești să obții? Fă-ți o listă!

 

2. Cum îți atingi obiectivele?

  • Crearea unui webinar pilot cu scopul de a identifica nevoile audienței tale
  • În funcție de feedback-ul oferit de participanți, continui explorarea topicului abordat prin crearea unui nou episod/ unei serii sau selectezi un nou topic care corespunde nevoilor identificate

 

3. Audiența

  • Cine va participa la webinar?
  • Cu ce probleme se confruntă audiența ta?
  • Ce obiective și-a propus să atingă prin participarea la webinar?
  • Câte persoane îți propui să inviți la webinar?
  • Este necesar să filtrezi audiența înainte? Una dintre modalitățile pe care obișnuim să o folosim pentru filtrarea audienței este adresarea unei întrebări de baraj înainte de începerea înregistrării 
  • Ce informații personale dorești să obții de la audiență? (nume, prenume, telefon, job title, companie)

 

4. Topics

Aspecte generale

  • Alegerea unui subiect specific, care urmărește rezolvarea unei nevoi particulare este crucială pentru succesul webinar-ului
  • Așteptarea participanților este ca problema lor să fie rezolvată, de aceea este important ca focusul speaker-ului să rămână pe topicul stabilit pe toată durata webinar-ului
  • Indiferent de subiectul abordat, durata webinar-ului este indicat să nu depășească o oră cu tot cu sesiunea de Q&A. Webinar-iile păstrează doar 40% dintre participanți atenți până la final, potrivit Make Social Media Sell, iar durata medie de atenție este de 54 de minute, potrivit Adobe.

 

Cum alegi topic-urile?

  • Cercetare de piață
  • Investigarea problemelor actuale ale clienților tăi
  • Faci un Q&A în Social Media și întrebi publicul ce subiecte l-ar interesa să abordezi în webinarii (Exemplu: prezentarea unui produs/tool/app)

Tip: Poți organiza o sesiune surpriză sau anunțată cu un invitat special care oferă o nouă perspectivă asupra subiectului abordat.

 

5. Alegerea platformei de video streaming

Foloseam Zoom în agenție de cel puțin un an, eram mulțumiți de funcționalitățile pe care le oferă, așa că fost prima noastră opțiune pentru webinar. Până acum, nu ne-a dat niciun motiv să ne reconsiderăm alegerea. Dacă te gândești să optezi pentru această platformă, atunci ar trebui să mai știi câteva lucruri:

  • Pentru a beneficia de opțiunea de webinar, este necesar să ai Zoom Video (paid)
  • Fă-ți setup-ul de Hardware & Software & Location
  • Testează
  • Recomandare webcam:  https://www.logitech.com/en-us/webcams?filters=3799
  • Recomandare microfon/lavaliera: Microfon USB de Studio Audio Technica AT2020USB

Pentru a face alegerea cea mai potrivită pentru tine, ar fi bine să analizezi înainte și ce oferă alte platforme. Iată câteva sugestii:

–       Crowdcast.io

–       Webinar Jam

–       GoToMeeting

Toate platformele oferă tutorial sau traininguri pentru a te perfecționa, dar trebuie să plătești aceste servicii pentru a începe un webinar. Prețurile variază între 20 și 40 dolari pe lună în funcție de platformă.

 

6. Branding

  • Naming (dacă e cazul)
  • Logo-ul nu trebuie să lipsească din materialele prezentate și este recomandat să apară și pe video-ul live
  • Fonturile/culorile folosite vor fi cele din brand-book, configurate și în platforma de streaming
  • Unii participanți vor asista la webinar de pe mobil, deci asigură-te că textele din prezentarea scrisă sunt suficient de mari pentru a fi citite ușor 
 
 

7. Descriere Webinar

  • Ce titlu alegi?
  • Ce vrem să comunici în descriere? Descrierea este indicat să aibă maximum 400 caractere și să amintească participanților că este necesară descărcarea aplicației dacă vor să intre în webinar de pe telefon sau tabletă
  • Cine este speaker? Adaugă o fotografie, adresa de email și o scurtă prezentare a sa
  • Data, ora și durata?
  • Este recurring sau are loc o singură dată?
  • Este obligatorie înregistrarea?
  • Este necesară o parolă pentru a accesa webinarul?
  • Ai Q&A?
  • Faci polls?
  • Ai un panel cu invitați în sesiunile tale?
  • Înregistrezi webinar-ul? Noi recomandăm înregistrarea pentru a fi ulterior folosită pentru promovarea în Social Media sau pentru a fi transmisă participanților. Ai în vedere că doar 16% dintre participanții B2B optează pentru webinariile live, în timp ce restul de 84% preferă înregistrările care le permit vizionarea în condiții proprii de timp
  •  

8. Etape ZOOM

  • Pre-Inregistrare – Se trimite link-ul de zoom prin canalele de comunicare
  • Inregristrarea participanților – Aprobare automată sau manuală din partea host-ului. Fiecare participant primește pe email detaliile pentru participarea la webinar
  • LIVE Webinar
  • Post Survey

Vei avea de pregătit și o listă destul de lungă de email-uri predefinite pentru participanți, așa că pune-ți întreaga atenție la bătaie ca să o faci bine din start și să scapi definitiv de o grijă:

  • Invitatie pentru a participa la webinar
  • Host notification email
  • Registrants Confirmation Email
  • Webinar Updated Notification Email
  • Webinar Rescheduled Notification Email
  • Reminder Email
  • Attendees Follow-up Email
  • Absentees Follow-up Email
  • Alternative Host Invitation Email
  • Alternative Host Cancellation Email
  • URL for expired Webinar
  •  

9. Promovare

  • Postare Facebook & Instagram (folosim new #hashtags)
  • FB & Instagram Ads/ Linkedin sau chiar Twitter
  • Blog Posts
  • Email (invitație, reminders, follow-up cu prezentarea video, rezumatul prezentării în scris etc.)
  • Survey tool (feedback webinar)
 
 

10. STRUCTURA Landing Page/ Eveniment/ Blog Post:

  • Topic
  • Informații despre speaker
  • Data și ora webinar-ului
  • O secțiune care prezintă cunoștințele ce pot fi dobândite prin participarea la webinar
  • Call to action (surprize – vouchere/discounturi cadou)

 

Tips:

  1.  O structură clară și coerentă a prezentării prevestește succesul webinar-ului. Din faza de intro până la cea de outro, când este binevenit un moment surpriză sau un Q&A, speaker-ul trebuie să se asigure că reușește să stârnească interesul publicului.
  2. Ai grijă să nu insiști cu prezentarea articolelor tale pe durata clipului, chiar dacă obiectivul setat este de vânzare
  3. Informațiile din webinarii trebuie sa fie folositoare pentru audiență, chiar și în situația în care participanții nu folosesc produsele/serviciile tale.
  4. Se recomandă testarea topic-urilor, prezentărilor, decorului pentru a ajunge la cel mai bun mix de comunicare.
  5. Se recomandă utlizarea unui calendar editorial pentru webinarii în vederea unei organizări cât mai eficiente
  6. Feedback-ul participanților este necesar pentru a aduce îmbunătățiri sesiunilor viitoare, așa că nu ezita să îl soliciți la finalul fiecărei sesiuni
  7. Punctualitatea este esențială tot timpul, dar mai ales când vine vorba de propriul webinar. Nu uita să îți oferi totuși un respiro de 15 minunte înainte de începere pentru a-ți pune ordine în gânduri.
  8. Asigură-te că toate lucrurile sunt puse la punct. În săptămâna dinainte de webinar, este indicat să faci mai multe teste cu echipamentele alese.
  9. Pregătește o listă de întrebări pentru sesiunea de Q&A și fii gata să spargi gheața dacă este necesar. Audiența nu este întotdeauna dornică să inițieze discuția, iar tu nu vrei cu siguranță timpi morți în sesiunea ta video.

  10. Asigură-te dinainte că ai posibilitatea de a face HotSpot de pe mobil (în cazul în care poate pica internet-ul la showroom sau se defectează router-ul).

  11. Creează un script pentru fiecare sesiune. Te va împiedica să deviezi de la subiect și te va ajuta să păstrezi logica prezentării.

  12. Interacționează în permanență cu audiența (polls, întrebări deschise, cu un grad mai mare de complexitate sau foarte simple – “Se aude ok înregistrarea?”, ”Se vede bine?”, ”Din ce oraș sunteți?” etc)

  13. Call To Action (voucher cadou pentru toți participanții sau discount pentru următoarele 30 de zile etc.)

  14. Poți organiza o sesiune surpriză sau anunțată cu un invitat special care oferă o nouă perspectivă asupra subiectului abordat

 

Noi ți-am oferit startul, dar de acum ține de tine să explorezi subiectul cât mai mult prin studiu și participări la webinarii.

 

Partea faină este că toate platformele oferă tutoriale sau training-uri pentru a te perfecționa. Îți lăsăm mai jos o selecție făcută de noi și tu o vei alege pe cea care se încadrează în bugetul tău și se califică pentru rezolvarea nevoilor tale.

–       Crowdcast.io

–       Webinar Jam

–       GoToMeeting

–       Facebook Live

Sperăm că ți-a plăcut articolul nostru și ca ți-a fost de ajutor. Lăsă-ne un comentariu la articol sau contactează-ne direct pe yourstory@promocrat.ro

Dacă ți-a plăcut articolul și te-a ajutat într-un fel sau altul dă-i un share sau like 🙂 Îți mulțumim frumos!

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn

Agency Hours

Monday - Friday: 9:00 - 18:30

Bucharest, Eminescu 142

Mihai Eminescu Street, no. 142, ap. 1, Bucharest 2
Marks: Metropolis Theatre, Spain Square